TINA Forsberg fd jönsson

Livet som förälder, fru och studerande!

Jesus, gud himlen och mamma

Har inte alls kunnat skriva idag, har haft fullt upp.
Har dessutom en son som är oerhört ... plågad just nu av sina inre känslor. ..
döden är det han är rädd för vilket han gråtit till i snart 2 år nu..

Han är orolig att Gud inte ska släppa in honom i himlen, eller att Jesus inte ska vara där. och ännu mer rädd är han över det faktum att jag kommer gå bort före honom..
Som han gråtit idag/kväll och sagt med tårarna sprutades - " när du dör ska jag hålla din hand och ta mitt liv så jag får följa med dig till himlen"....

Detta är ett sådant känsligt ämne och det är så svårt att tala om, men samtidigt är det ett ämne där man inte ska lirka och sådär, utan man måste tala klarspråk ...

För som jag sa är min tanke att leva tills jag är 100 år, tills Hampus själv är så pass gamal att han åker rullator. ..men sedan då Hampus vet mycket väl att döden kan komma imorgon så talade vi även om det om vad som händer då, och vad jag önskar mig av honom... (att han ska hålla sig på sina fötter, vara en bra grabb, spela fotboll / någon sport/ gå i skolan, utbilda sig, resa och hålla sig i från skit och bråk. ..
oavsett var det idag inte sista gången.vi pratade om detta, så... det lär komma igen.
...
Hampus som vi försöker vänja att sova i sin säng, vilket han klarade igår ligger nu och sover i våran säng. Han klarar inte av separationen så nu ska jag försöka komma på ett sätt som kan få honom att känna sig trygg i sin säng, så han kan ligga där och slippa vara orolig över att jag/vi inte är i samma rum... tips?



Nä nu ska jag försöka äta något .

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: