TINA Forsberg fd jönsson

Livet som förälder, fru och studerande!

SVAR

Grattis till bröllopet. När ska du lägga upp hur bröllopet va? va va va?! ?! Hur la ni upp bröllopet och höll ni eran budget?
jätte snygg klänning, vart hittade du den?
Maria
.....................

Hej och tack så mycket :)
Vi gjorde som så att min pappa fick planera en hel del och vara den som höll i alla trådar. Bröllopet såg ut som så att jag på morgonen blev hämtad av min kompis Angela och for med henne till salongen, där mitt hår och fejs skulle förvandlas till något vackert....
De bjöd på bubbel och jag hade även tagit med min en burk cider (2 egentligen men ja drack bara en halv)....

Detta var frisyren jag ville efterlikna ... Kan förövrigt berätta att Angela glömde sina klänningar och jag mina bröst, så hennes Karln fick åka en sväng extra^^

kl 13.15 kom Delle som är min kompis Angelas sambo och plockade upp och så for vi till kyrkan..

När vi kom till kyrkan mötte Marie oss, så stod vi där och pratade ett tag. Därefter kom tillslut barnen, Andreas och min pappa och Monica. Marie tog en del bilder på mig och Andreas innan kyrkan .

Sedan då det var dags att gå in i kyrkan, gick barnen in med Valentina som är min mans lillasyster, och jag och min pappa gick in tillsammans och Andreas stod där framme och väntade på oss.
Snacka om nervöst då klockorna började ringa...

Här ser ni mig med min pappa!
.
Ja sedan var det dags för prästen att börja prata, och snacka om värme i kyrkan.. hehe Andreas svettades as mkt.
Jag med.
Förövrigt kan jag berätta att Andreas fick tårar i ögonen då han såg mig. och jag fick det en då han började prata.

barnen var jätte duktiga där framme.
Sedan var det dags för pussen! !


jag trodde han skulle svälja mig.. ha gav mig en eeeextra lång puss för att han vet hur nervös jag är att pussas inför publik... Hahah

Ja så var det dags att gå ut ur kyrkan..



ute på trappen började Alice slänga blommor, jag fick ris kastat på mig. ja alla fick vi väl det!...
folk fotade. massor!!!!!!
Sedan for vi till hotellet.


....
Efter att vi varit på hotellet var det dags att åka till lokalen.
Där bjöds det på applåder, fördrink, och lotteri (där man kunde vinna center). - det var en rolig grej som jag kan rekommendera andra att ha med på fester!

Ja sedan satt vi oss till bords (här ifrån har ja inga direkta bilder Alice råkade radera alla alla alla bilder... men marie ska snart skicka bilder åt mig så ni får se fler då!)
Min pappa hälsade alla välkomna.
och utsåg en bordherre/dam för varje bord för att få igång stämningen.
Han höll även en teater/revy som var oerhört rolig. Om hur Andreas friade till mig^^
Sedan drev han lite med hur Andreas är fåordig -3 ord killen^^ vilket blev ytligare en stämning höja. .

Middagen bestod av Buffé.
kyckling paj, Västerbottens paj, romröra, såser, bröd, pastasallad, gratäng, rostbiff och capatchoskinka? kyckling spett i 2 olika smaker, köttbullar till barn, sallad....
vist ja när vi anlände fick man även rullade snittar som tilltugg.
....

Jag kunde knappt äta någonting alls!!! klänningen var rätt tajt, och värmen på det.. Huga! blev massa massa vatten som jag drack!

Efter middagen var det frågesport. och vi fick fick några tal. Väldigt rörande.


frågor om oss då.
Marie och veronica hade flest rätt. konstigt nog^^ hehe

Ja sedan för att sammanfatta, så var det tårta och kaffe, bild på tårtan kommer med! eller vänta det har jag ju^^


Fast här är den ju utan paret högst upp, så den bilden kmr sedan då vi skär i tårtan
.. på fel våning^^ Haha
Tårtan hade smak av hallon i sig och den var så saftig och GOD!

Efter att presenterna blivit öppnade var det dags för vals^^ Tryckare. .. Jag hade valt låten i panik samma dag, vad heter den.. Look at me, av någon Carrie. .. - darlig look at me .....
Jag trampade på antes fötter. . en del.. Här hade jag sedan länge bytt klänning då jag nästan dog i brudklänningen.. Men klandra inte mig, den var tjock och det var typ 30 grader ute..

Ja sedan var det musik, prat, dans och så vidare...kvällen avslutades kl 01, då for. vi på.och hotellet och Andreas somnade på bums medan jag tog ut nålarna ur håret!:)

jag hade en toppen dag och kväll!

temat var - vitt, silver och grått.
Jag var jätte nöjd med hur dukning och allt var.

Min klänning och en hel del var köpt från Kina.


Min klänning var billig och kostade knappa 2000kr :)

Budgeten för bröllopet höll vi INTE. .
jag tror vi ville försöka hålla oss kring 25.000kr.. men ja vi landade välla på.... 35.000 kr i runda svängar.

Nu har vi snart varit gifta i 2 veckor, allt är toppen och känns jätte bra! :)
tror det var allt för nu :)




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: